6 שבילי הליכה בטבע ומסלולים יפהפיים לכל המשפחה בעיר לרנקה

שביל הטבע אגם המלח של לרנקה

מסלול ההליכה לאורך אגם המלח של לרנקה
מסלול ההליכה לאורך אגם המלח של לרנקה

שביל ההליכה הזה הוא בן 4 ק"מ והוא נמצא ממערב למרכז העיר. יש לו שתי נקודות התחלה עיקריות; הראשונה באקוודוקט של קמארס (ביציאה מלרנקה לכיוון לימסול) והשני במישור איסוף המלח (בשדרות ארטמיס לכיוון שדה התעופה הישן, 150 מטר אחרי בית המשפט המחוזי).

מלבד הציפורים הנודדות והצומח שיש לחופי אגם המלח של לרנקה, במקום זה התקיים מקדש שלא שרד והתגלה כאן פסל אלגנטי של ארטמיס שעותק שלו מעטר כעת את הכיכר בשדרות ארטמיס. הקשר ההדוק של האזור עם האלה היוונית, הסמטית והרומית משתקף בשקיעות האדומות במיוחד שנשקפות מהשביל. בנוסף, שביל זה הוא חלק ממסלול ההליכה האירופי E4.

שביל החוף וורוקליני (Voroklini)

שביל ההליכה וורוקליני נפרש על מספר קילומטרים לאורך החוף היפה של מפרץ לרנקה. למסלול ההליכה היפה הזה המשלב בנייה באבן, מלט ועץ הוענק פרס אדריכלי בינלאומי והוא ממשיך במקביל לים לאורך החוף המזרחי של לרנקה לכיוון הכפרים ורוקליני (Voroklini) ופילה (Pyla). החוף החולי של לרנקה עשיר בצדפים ובאבנים צבעוניות זעירות והזריחה והשקיעה בחלק זה של החוף קסומות. הולכי רגל יכולים ללכת או לרוץ על השביל ולרדת ממנו בכל נקודה שבה יחפצו.

מסלול לאורך הטיילת של לרנקה: Foinikoudes – Piale Pashia – McKenzie

המסלול הפעם מתחיל בכיכר אירופה (תחילת טיילת הדקלים Foinikoudes מול המרינה). המסלול הפעם עובר לאורך 5 ק"מ על חוף הים של העיר. בהתחלה לאורך הטיילת ואז לאורך שביל החוף Piale Pashia עד לחוף מקנזי (McKenzie) הפופולרי.

מזח בשקיעה - חוף בטיילת לרנקה
מזח בשקיעה – חוף בטיילת לרנקה

החלק הראשון – והקצר יותר של ההליכה לאורך הטיילת מסתיים בטירת ימי הביניים, הכיכר והמזח הציוריים הסמוכים. ניתן לעצור כאן ולגשת לאכול באחת הטברנות שבעיר העתיקה הסמוכה ולאחר מכן, להמשיך ללכת לאורך פיאלה פשיה (Piale Pashia), ששופצה לחלוטין בשנת 2014 ובה שני שבילי הליכה; אחד במפלס הכביש עם מעקה לוחות זכוכית שאינם מפריעים לנוף הים, ושביל תחתון שני ממש על המים. לאורך השביל יש גם ספסלי חלוקי נחל רבים מאבן.

airalo ad

המסלול הזה עובר לצד טברנות מסורתיות – המציעות מזה, דגים ובשר – וחולף על פני השכונות הקפריסאיות העתיקות של לרנקה. אם תרצו לגוון קצת את נופי הים, תוכלו להיכנס לרחובות הצדדיים ולגלות את האמנים המקומיים בעבודה.

אם תמשיכו בשביל החוף, תגיעו לנמל הדייגים בו נמצאות מסעדות דגים מסורתיות עם אוירה של מרינה לצד סירות מתנודדות.

לאחר מכן אם תמשיכו תגלו גלידריות שונות במקביל לחוף (מקום אהוב על משפחות וילדים) עד שתגיעו לחוף מקנזי.

מסלול הליכה במרינה לרנקה

הכניסה למרינה של לרנקה נמצאת מול הבניינים הקולוניאליים בכיכר אירופה ומשם אפשר לעשות טיול קצר וציורי לאורך המזח.

השביל של מרינה לרנקה
השביל של מרינה לרנקה

המרינה שנבנתה בתחילת שנות השבעים, נמצאת סביב המזח הקולוניאלי, שנבנה על ידי הבריטים בשנת 1879 בכדי לפתח את המתקנים של נמל לרנקה.

מסלול הטיול הזה פופולרי בגלל הנוף לים שנשקף משני הצדדים שלו כאשר צד אחד מלא ביאכטות פרטיות. מהצד השני המסחרי, יוצאים טיולי שייט שונים ואפילו יש ברים בחלק מהסירות!

המרינה היא גם בית ללא מעט חתולים ידידותיים (יש כאן בתי חתולים מיוחדים עבורם). מי שמעוניין להמשיך בטיול, יכול ללכת ולהמשיך לטייל לאורך הטיילת עד לטירת ימי הביניים, עם אפשרות להמשיך הלאה על מסלול הים Piale Pashia המשודרג עליו הרחבנו בקטע הקודם.

טיול הליכה ברובע והשכונות העתיקות של לרנקה

סמטה ציורית בלרנקה

אם אתם יותר בעניין של טיול עם אלמנטים היסטוריים ותרבותיים, אתם פשוט יכולים לקחת את עצמכם וללכת לאיבוד בעיר העתיקה של לרנקה, האיזור העתיק משתרע בין כנסיית אגיוס לזרוס, השוק ורחובות הקניות עמוסי המזכרות במרכז העיר.

לאורך הרחובות יש מבנים עתיקים רבים. תוכלו להיכנס למוזיאון פייריידס ולהתרשם מתצוגות ארכיאולוגיות מעניינות, או לפוש מעט באחת הטברנות שבסמטאות העיר.

מסלול טיול בפארק פטיצ'יו – Patticheio

פארק פטיצ'יו ממוקם צפונית לשדרות ארטמיס ויש בו שביל הולכי רגל באורך 2 ק"מ המתפתל בפארק טבעי גדול העובר במקביל לאגם המלח של לרנקה – שהוא חלק נרחב יותר ממנו.

אזור הפארק הופרד מאגם המלח בשנות השמונים, וכדי להגן על הצמחייה המקומית הנדירה הצומחת שם, הוקמה רשת ענפה של שבילי הולכי רגל עם נקודות תצפית מרהיבות. בפארק נמצא גם האמפיתיאטרון החיצוני הגדול של העיר והוא מואר בלילה, ומאפשר להולכים ליהנות מטיול גם בשעות הערב.

שאלות ותשובות

האם יש שביל הליכה מומלץ לטיול במרינה של לרנקה?

כן. שביל זה נחשב ציורי ופסטורלי במיוחד והוא גם פופולרי הודות לנוף הייחודי: מצד אחד יאכטות פרטיות ומצד שני מרכז מסחרי עירוני שיאפשר ליהנות גם משופינג.

האם יש מסלול הליכה בטיילת של לרנקה?

כן. יש מסלול של 5 ק"מ ק"מ לאורך הטיילת של לרנקה שמתחיל בכיכר אירופה (תחילת טיילת הדקלים Foinikoudes מול המרינה) ומסתיים בחוף מקנזי הפופולרי.

האם יש מסלולי הליכה בעיר העתיקה של לרנקה?

אם אתם אוהבים למצוא את האלמנטים ההיסטוריים והתרבותיים בכל עיר, אתם מוזמנים ללכת לאיבוד בעיר העתיקה של לרנקה. אמנם לא מדובר במסלול מסודר אבל רק כך תוכלו להכיר מקרוב את העיר תרתי משמע. בהצלחה!

האם יש מסלול הליכה באגם המלח של לרנקה?

כן. יש לו 2 נקודות התחלה: אחת באקוודוקט של קמארס והאחת במישור איסוף המלח (בשדרות ארטמיס). בכל מקרה אורך המסלול הוא 4 ק"מ והוא חלק ממסלול ההליכה האירופי E4. אתם צפויים לפגוש שרידים ארכיאולוגיים, צמחים ייחודיים וציפורים נודדות, כך שתיהנו מכל שנייה.