אגם המלח של לימסול – Limassol Salt Lake – אגם המלח אקרוטירי

פלמינגו מצוי באגם אקרוטירי
פלמינגו מצוי באגם אקרוטירי

אגם המלח לימסול (המכונה גם אגם המלח אקרוטירי) הוא האגם הגדול ביותר באי קפריסין והוא נמצא בחצי האי אקרוטירי שבכלל שייך לממלכה הבריטית. אקרוטירי הוא אחד משני הבסיסים של הצבא הבריטי בקפריסין שהושארו כשטחים בריטיים בעת שהפכה קפריסין מקולנוניה בריטית למדינה עצמאית בשנת 1960.

אגם המלח של אקרוטירי משתרע על פני כמעט 11 קמ"ר. הנקודה הנמוכה ביותר שלו נמצאת 2.7 מטר מתחת לפני הים והנקודה העמוקה ביותר באגם הרדוד הזה מגיעה לכמטר אחד. גיאולוגים משערים שהאגם ​​נוצר לאחר שחופי האי עלו מעלה מהים.

בקיץ אגם המלח של לימסול בדרך כלל יבש. הוא נחשב לאזור ייחודי בקפריסין כי בערך 70 אחוז מאוכלוסיית הציפורים, הן ציפורים מקומיות והן נודדות, ניתן למצוא כאן. באגם המלח אקרוטירי מקננים גם לא מעט צבים ירוקים וצבי ים חומים.

בעונת הגשמים, האגם מתמלא בפלמינגו שמגיעים בכמויות אדירות בדומה למה שקורה באגמי המלח של לרנקה. מומחים מעריכים כי כמות של בין 2000 ל-20,000 פרטים של פלמינגו מצוי מבלים כאן את חודשי החורף.

המרכיב הבסיסי ביותר בשרשרת המזון במערכת האקולוגית של האגם הוא שרימפס קטן בשם Branchinella spinosa המשמש מזון לציפורים. כאשר הפלמינגו ועופות המים האחרים כבר לא מצליחים למצוא את השרימפס, הם נוטשים את אגם המלח וממשיכים אל אגם המלח של לרנקה או דרומה, לאפריקה.

airalo ad

בנוסף, אגם אקרוטירי משמש כתחנת מעבר לציפורים נודדות בדרכן לאפריקה וממנה. לא לחינם הסמל של בסיס חיל האוויר המלכותי אקרוטירי הוא הפלמינגו וגם המגזין החודשי שלהם נקרא הפלמינגו.

שאלות ותשובות

האם מותר לנסוע אל אגם המלח של לימסול?

כן, הכבישים פתוחים. ניתן לשכור רכב ולהגיע בקלות מלרנקה או לימסול אל אגם המלח של לימסול (אקרוטירי).

מהי הדרך הזולה ביותר להגיע מלימסול לאגם אקרוטירי (אגם המלח)?

לקחת רכב שכור ולנסוע בעלות של 10 שקלים (דלק) במשך כ-20 דקות עד האגם. יש כביש שמקיף את האגם ובהרבה נקודות ניתן פשוט לעצור ולצלם.

מה מעניין לראות באגם המלח של לימסול?

המון ציפורים, עופות מים ואלפי פלמינגו מצוי בעונה. אל תשכחו להביא מצלמה, כן?