צלילה בספינה הטרופה אלכסנדריה

הספינה הטבועה אלכסנדריה או "אלכס" בפי צוללני קפריסין היא ספינת דייג מצרית ישנה שטבעה בשנת 2006 סמוך ללרנקה. בעודה נגררת מלרנקה ללימסול פרצה סערה והיא שקעה.

הספינה הטבועה אלכסנדריה מונחת על צידה במפרץ לרנקה
הספינה הטבועה אלכסנדריה מונחת על צידה במפרץ לרנקה

מאז שירדה אלכסנדריה למצולות היא יצרה שונית מלאכותית נהדרת סביב ההריסות שלה וכתוצאה מכך ישנם מגוון דגים שניתן לראות כעת כשצוללים באתר הזה.

אלכסנדריה ממוקמת במרחק של כמה מאות מטרים בלבד מאתר הצלילה של ספינה טבועה מפורסמת אחרת, הזנוביה (מעבורת שוודית באורך 178 מטר שטבעה ועל סיפונה כ-100 משאיות עמוסות כל טוב). מיקומה של אלכסנדריה וקרבתה לזנוביה היא אחת הסיבות לכך שיש כל כך הרבה דגים סביבה. סביב הזנוביה האיזור אסור בדייג ולכן החיים התת ימיים סביבה פורחים.

תיאור הצלילה אל אלכסנדריה בקפריסין

כאשר מתחילים בצלילה אל אלכסנדריה, היא נראית לעין כבר מעומק של 10 מטרים. על קרקעית הים בדרך אל הספינה רואים לעתים קרובות חשופיות מסוג רקדנית ספרדית ועוד מגוון תושבי תחתית אחרים. לעתים קרובות ישנם דגים גדולים יותר סביב ההריסות כגון נצרניים.

הדבר הראשון שתשימו לב אליו כשתתחילו להתקרב לראשונה אל האלכסנדריה זו תחושה מוזרה כשהספינה ההרוסה נגלית מתוך האפלוליות (כמו איזה סצנה מסרט אימה).

airalo ad

הסיפון הראשון זה המקום בו נמצא המטבח ואיזור המגורים של הימאים שהפליגו וגרו על סיפון הספינה. כשצוללים דרך אחד המעברים העוברים משני צידי הסיפון התחתון, מגיעים אל ירכתי הספינה. כאן היו ממוקמות הרשתות וכננות הסירה. משם יש מדרגות שיורדות מטה אל תוך חדר המכונות ועד לגשר הספינה.

כשצוללים אל חרטום הספינה עוברים באזור בו נמצאים השירותים והמקלחות עד לפתח נוסף שמוביל אל איזור האחסנה בו נשמרו הדגים לאחר שנתפסו. משם עולים למעלה אל הסיפון העליון והגשר.

בעלי החיים על הספינה

דג תוכינון
דג תוכינון

יש על הספינה, בתוכה ומסביבה הרבה תולעי צינור על ההריסות יחד עם הרבה תוכינונים, ברקודות, לוקוסים גדולים, טונות, אלמוגיות ומלפפוני ים.

כדאי מאוד לקחת את הזמן ולצלול בנחת בין ההריסות של אלכסנדריה כי בהחלט יש הרבה מה לראות כאן.

מה ההסמכה שצריך כדי לצלול בספינה הטבועה אלכסנדריה בלרנקה?

כדי לצלול כאן יש צורך בהסמכה של שני כוכבים. אל תשכחו להשתמש בציוד צלילה תקין ואל תתפתו להצטרף למדריכי צלילה לא מוסמכים.

הרבה צוללים לוקחים ממועדוני הצלילה בלרנקה חבילות שכוללו 2 צלילות. האחת לאלכסנדריה והשניה לזנוביה. מכיוון והעומקים בשתי הצלילות עומדים על כ-30 מטרים יש לעשות הפסקות בין הצלילות לפי טבלאות תכנון צלילה או בשמן הקודם – טבלאות דקומפרסיה. אם יש לכם הסמכת נייטרוקס תוכלו להישאר זמן רב יותר מתחת למים.

מידע כללי חשוב

  • נ.צ.
  • סוג אתר הצלילה: ספינה טבועה
  • עומק: 32 מטר
  • ראות: 25 מטר
  • גישה: בסירה
  • הסמכה נדרשת: 2 כוכבים ומעלה
  • זמן צלילה: 30-45 דקות